Viswater

't Hoge Venne

't Hoge Venne:

't Hoge Venne is een zandwinplas van ca. 15 hectare groot en dieptes tot ca. 13 meter. De plas is gelegen aan de Hogeweg in de Heelweg, globaal tussen Varsseveld en Halle.

Op 't Hoge Venne mag het gehele jaar gevist worden. Het viswater wordt per 1-1-2013 opgenomen in de Landelijke lijst van Viswateren. Dit betekend dat iedere vispashouder mag vissen op 't Hoge Venne. Al enige jaren wordt er geen zand meer gewonnen waardoor het water flink helder is geworden. Een aantal delen van de plas zijn nog niet officieel opgeleverd door de firma Dusseldorp, er is nog een vergunning om nog zand te winnen.

Het gedeelte dat nog niet is opgeleverd is officieel nog niet verhuurd aan de hengelsportvereniging. Het gaat hierbij om het brede gedeelte aan de kant van de Zelhemseweg. De andere delen van de plas zijn opgeleverd aan de Gemeente Oude IJsselstreek, het visrecht van dit deel is verhuurd aan de hengelsportvereniging.

Open Visplanner

Factsheet

Retentievijver achter Kramp / Het Hofshuus

Retentievijver achter Kramp / Het Hofshuus:

Is een mooi water voor de jeugd om te vissen.
met een mooi visbestand.
Er zijn in 2019 nog jonge karper uitgezet.

Open Visplanner

Factsheet